14 Ocak 2008 Pazartesi

ASTIM BRONŞİT SEBEPLERİ NELERDİR?

Hava kirliliği,allerjen ve kimyasal maddelerle çok fazla temasta bulunmak ve bunları teneffüs etmek,genetik yatkınlık,sigara içmek,sık sık üst ve alt solunumyolları infeksiyonu geçirmek astım bronşitin en sık sebepleri arasındadır.Fakat bazende bu nedenlerin hiç biri olmaksızın,çok temiz havası olan bir yerde yaşayan kişilerdede astım olduğunu görüyoruz. Günümüzde astım hastalarının sayısında çok hızlı bir artış görülmektedir.Bunda şehirleşme ve hava kirliliğinin etkisi çokbüyüktür.Yine sigara içen popülasyonda,içmeyenlere göre astıma yakalanma riski çok yüksektir.Mobilya sanayi gibi tiner ve toz içeren ortamlarda çalışanlarda,yada tekstil sektörü gibi tozlu ortamlarda çalışanlarda ve boya sanayii gibi kimya sektöründe çalışanlarda risk daha yüksektir. Özellikle çocuklarda tekrarlayan solunum yolları enfeksiyonlarını takiben astım bronşit gelişimini çok sık görmekteyiz. Çiçek polenlerine ve doğadaki allerjenlere çok sık maruz kalmaktaastımı tetikleyici etki yapmaktadır.

Hiç yorum yok: